czwartek, 13 stycznia 2011

CIASTECZKA OWSIANE Z ŻURAWINĄ I BIAŁĄ CZEKOLADĄ

Przepis znalazłam u Małgosi.  Piekłam je już kilka razy, tak mi posmakowały. Za każdym razem zmieniałam trochę składniki  żeby się nie znudziły (dodawałam suszone daktyle, orzeszki ziemne, pistacje i kandyzowany imbir). Jak na razie nie ma na to szans… Są pyszne i jak mówi mój J. – ratują mu życie w pracy, gdy nie ma czasu zjeść obiadu J.



Składniki w mojej zmodyfikowanej wersji:
  • ¾ szkl. cukru brązowego
  • pół opakowania cukru z wanilią albo wanilinowego
  • 115 g masła
  • 1 jajko
  • ½ łyżeczki cynamonu
  • ½ łyżeczki sody oczyszczonej
  • szczypta soli
  • szklanka mąki
  • 1 ½  szklanki płatków owsianych i pszennych  pół na pół
  • ¾  szklanki suszonych żurawin
  • 100 g białej czekolady grubo pokrojonej


Piekarnik rozgrzać do 190 st.C. Masło utrzeć z cukrami na puszystą masę, dodać jajko i dobrze ubić. Dodać mąkę, sodę, cynamon i sól - wymieszać. Wsypać płatki owsiane i pszenne, żurawinę i czekoladę, dobrze połączyć z masą. Z ciasta formować kulki wielkości orzecha włoskiego (ja robiłam większe) i układać je na płaskiej blasze. Piec około 10-12 minut do momentu aż brzegi zaczną się lekko rumienić.
Wystudzić na drucianej siateczce.

P.S. W ostatniej wersji zabrakło mi jajek, więc w zamian dodałam dwa banany. W oryginalnym przepisie jest 160 g czekolady, ja te 60 g zastąpiłam orzeszkami ziemnymi. Kombinacja wyszła całkiem całkiem :). Ciastka są bardziej miękkie i kleiste, ale w smaku nic im nie ubywa...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...