niedziela, 23 stycznia 2011

TARTA MLECZNA

Przepis na nią znalazłam w Kuchni Ireny i Andrzeja, a że uwielbiam mleko skondensowane pod różnymi postaciami (zwłaszcza masę kajmakową), więc było tylko kwestią czasu kiedy ją upiekę. Przygotowanie nie jest pracochłonne, jednak z konsumpcją lepiej odczekać, aż ciasto ostygnie. Próbowałam na ciepło i na zimno i w wersji z lodówki jest o wiele smaczniejsza.
Tę tartę na stałe wpisuję do mojego repertuaru kulinarnego:)



Składniki:
  • puszka słodzonego mleka skondensowanego
  • ta sama ilość zwykłego mleka (ja dałam trochę mniej)
  • sok z dwóch cytryn
  • 6 jajek
  • biszkopty szampanki 
Wszystkie składniki (oprócz białek i biszkoptów) ubić w mikserze. Białka ubić na pianę i wymieszać z masą mleczną. Wlać do formy wyłożonej biszkoptami. Piec w gorącym piekarniku. Ja piekłam w 180oC do zbrązowienia a potem zostawiłam jeszcze w chłodzącym się piekarniku.



P.S. Nie dodawałam soku z dwóch cytryn, tylko z jednej małej. Po kuchni turlała mi się jeszcze mandarynka, więc też ją przygarnęłam do ciasta zamiast drugiej cytryny:)

4 komentarze:

  1. Ponoć wyszła pyszna, przynajmniej wg mojej mamy. Ja niestety nie wiem, bo się za wcześnie zawinęłam z Dzierżoniowa. Podsumowując trzeba to powtórzyć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzeba było na drogę wziąć kawałek:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...