środa, 9 lutego 2011

TORCIK NA WALENTYNKI

Kilka dni temu będąc na zakupach zaszalałam i obkupiłam się w formy silikonowe do pieczenia. Nigdy takich form nie używałam i nie do końca wiedziałam czy się sprawdzą, ale miały takie ładne kolory, że nie mogłam się powstrzymać.
Jedna z nich była w kształcie serca, a że 14 luty już blisko, więc siłą rzeczy nie mogłam nie upiec walentynkowego ciasta;) Serce obowiązkowo musiało być czerwone.

Trochę się obawiałam piec w tej formie, ale okazała się super. Nie trzeba jej niczym natłuszczać, ani wykładać papierem do pieczenia. Jest bardzo wygodna.


Składniki:

na ciasto
  • 380 g mąki pszennej
  • 200 g masła
  • 5 jaj
  • 130 g cukru
  • 10 g cukru z wanilią
  • 2 łyżki kakao
  • 4 łyżki śmietany
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 70 g płatków migdałowych
na masę
  • 500 g sera mascarpone
  • 200 ml śmietany kremówki
  • 2 łyżki cukru pudru
  • opakowanie śmietan-fix (niekoniecznie)
  • 60 g białej czekolady
na górę
  • galaretka wiśniowa
  • 3 łyżki dżemu wiśniowego (najlepiej z całymi wiśniami)

Przygotować galaretkę według przepisu na opakowaniu - najlepiej w niskim i szerokim naczyniu, ja użyłam głębokiego talerza na zupę. Gdy przestygnie wymieszać ją z dżemem.

Płatki migdałowe prażyć na patelni, bez masła, do momentu gdy zaczną lekko brązowieć.

Ubić pianę z białek. W osobnej misce utrzeć żółtka z cukrami i masłem. Do tej masy dodać śmietanę, proszek do pieczenia i mąkę. Wszystko wymieszać, na końcu połączyć z pianą z białek i dodać ponad połowę migdałów. 

Ciasto przelać do formy i piec 40 minut w 180oC, do czasu, gdy przy zanurzeniu patyczka będzie on suchy.
W mojej formie brzegi nie sa wysokie, więc nie ryzykowałam i ciasto piekłam na dwie tury po około 30 minut.
Po upieczeniu ciasto ostudzić. 

Przygotować masę. Czekoladę pokroić w małą kostkę. Ubić śmietanę kremówkę, pod koniec dodać cukier i śmietan-fix. Następnie wymieszać ją z serem mascarpone i dodać czekoladę.

Ciasto przekroić wzdłuż na dwie części i przełożyć połową kremu. Jeżeli za bardzo wyrosło można ściąć górę nożem. Ja odwróciłam moje dwa kawałki do góry nogami. Pozostałą częścią kremu posmarować górę oraz boki ciasta. Płatkami migdałowymi obsypać tort wokół. Galaretkę pokroić w kostkę i udekorować nią wierzch. 

Smacznego:)


P.S. 
Chyba idzie wiosna, bo widziałam dzisiaj pierwsze przebiśniegi :D

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...