wtorek, 1 lutego 2011

ZAPIEKANE NALEŚNIKI Z SEREM, BIAŁĄ CZEKOLADĄ I SOSEM MANDARYNKOWYM

Zastanawiałam się co by tu zrobić na obiad. Miałam ochotę na naleśniki. Ale z czym? Mój wzrok padł na mandarynki. Hmm... Czemu by nie?

Mandarynek, które były inspiracją w końcu nie wykorzystałam, ponieważ musiałabym obierać każdą cząstkę ze skórki. Za to szybko poszłam do sklepu po mandarynki w puszce.





Składniki na 6 naleśników:

na naleśniki:

  • 250 g mąki
  • 1 jajko
  • 520 ml mleka
  • 1 czubata łyżka kakao
  • oliwa do smażenia
Wszystkie składniki wymieszać i usmażyć naleśniki


na nadzienie:
  • 40 g białej czekolady
  • 250 g twarogu półtłustego
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki cukru z wanilią
  • odrobina soli
Z białek i soli ubić pianę. Twaróg, żółtka i cukier zmiksować na gładką masę, dodać białka i delikatnie wymieszać. Czekoladę pokroić na drobne kawałki.



na sos:
  • puszka mandarynek o wadze 312g netto
  • ½ łyżeczki imbiru w proszku
  • ⅓ łyżeczki cynamonu
  • 8 goździków
  • łyżeczka startej skórki z cytryny
  • 2 łyżeczki masła

Do rondelka wlać mandarynki z puszki wraz z sokiem i zagotować. Po około 15 minutach dosypać przyprawy i skórkę cytrynową. Gotować jeszcze 15 minut, aż sos się zredukuje. Pod koniec dodać masło.







Piekarnik nagrzać do 185oC Pół każdego naleśnika posmarować masą serową, następnie posypać kawałkami czekolady. Składać w trójkąty, przełożyć do formy wysmarowanej masłem i piec przez 20 minut.
Naleśniki podawać polane sosem.

Smacznego:) 


P.S.

Sponsorem dzisiejszego obiadu jest moja Natalka, która była bardzo grzeczna podczas całego procesu tworzenia;). Przygrywała mi na swoim żółtym pianinku i dała mi czas na to kulinarne szaleństwo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...